Siti Nurhaliza Rilis Klip ‘Kuasa Cintamu’

 Siti Nurhaliza Rilis Klip ‘Kuasa Cintamu’

Siti Nurhaliza (foto : Google.com).

JAYAKARTA NEWS—– Aura bintang besar Siti Nurhaliza dari negara jiran Malaysia masih mencorong. Baru-baru ini, Siti Nurhaliza yang kini bergelar Dato’ Sri Siti Nurhaliza merilis video klip lagunya yang bertajuk ‘Kuasa Cintamu’. Lagu ciptaan Melly Goeslaw ini telah dilaunching Juli 2020. Klip ini merupakan video ke 7 dari album ‘ManifestaSiti 2020’ plus 1 lagu karya Ryan Koto berjudul ‘Takhta Dunia’.

Klip yang dibuat oleh sutradara Adriana Tunku ini merekam perjalanan hidup Siti Nurhaliza dari lahir hingga kelahiran cahaya matanya (anaknya) yang diberi nama Siti Aafiyah. “Klip ini sarat emosi yang bercerita sebagai cinta yang universal. Ini adalah kuasa cinta dalam kehidupan seseorang,” ujar Siti Nurhaliza.

Yang hebat, pengambilan klip ini satu kali jalan ambil gambar dan menggunakan satu kamera dalam satu masa dan ruang yang sama. “Ambil gambar sekali rekam, ini pengalaman baru buat saya. Saya harus ganti busana dalam tempo singkat,” tutur Siti Nurhaliza yang menambahkan, klip ini didedikasikan spesial buat anakanda Siti Aafiyah.

Sedangkan Razlan Shah selaku produser mengakui bahwa Siti Nurhaliza adalah penyanyi profesional nomor satu dari Malaysia. Lagu ‘Kuasa Cintamu’ bisa didengarkan lewat platform digital Spotifi, Apple Music, YouTube Music, Joox, iTunes, KK Box dan Deezer. Sedangkan klipnya bisa dibuka di akun YouTube Siti Nurhaliza. (pik)

Digiqole ad

Related post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *